2014. július 13., vasárnap

Céklás csokoládétorta

Igen-igen, jól olvassátok. Céklás. Ráadásul csokoládé torta. :D Pár hete olvastam a neten valahol, de aztán jól elfelejtettem, hogy hol...így maradt a gugli. Aztán rájöttem, hogy a Beastie's Bistronál láttam, az eredeti recept pedig Nigel Slater-é. 

Hozzávalók (fél adaghoz, egy 18 cm-es tortaformához):

- egy db gumikesztyű a cékla miatt

  • 100 gr VAJ 
  • 125 gr megfőtt és pépesített cékla 
  • 100 gr ÉTCSOKOLÁDÉ
  • 4 evőkanál forró kávé
  • 70 gr finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 3 db (lehetőleg tanyasi, szabad tartású) tojás, fehérjék a sárgáktól különválasztva
  • 95 gr cukor
     
Elkészítése:

  1. A sütőt melegítsük elő 180 fokra. A 18 cm-es tortaformát kenjük ki vékonyan vajjal és szórjuk meg kis liszttel.
  2. Vegyük fel a gumikesztyűt és a céklát hámozzuk meg, vágjuk kis darabokra és kevés vízben pároljuk meg, majd pürésítsük. 
  3. A cékla főzésével egy időben a csokit törjük darabokra és gőz fölött olvasszuk meg.
  4. Öntsük hozzá a 4 evőkanálnyi forró kávét és a vajat is keverjük hozzá, majd hagyjuk kihűlni.
  5. Szitáljuk össze a lisztet, a sütőport és a kakaóport.
  6. Válasszuk szét a tojások sárgáját a fehérjétől.
  7. A sárgákat a cukorral keverjük habosra.
  8. A céklapürét, a kávés-vajas olvasztott csokit, a kakaós-sütőporos lisztet elkeverjük a cukorral habot és a kikevert tojássárgákkal.
  9. A tojások fehérjéből egy csipet sóval kemény habot verünk, majd a többi hozzávalóhoz keverjük.
  10. Öntsük a maszát a tortaformába és süssük nagyjából 40 percig.







Elkészült. Szavakba nem tudom önteni, hogy milyen finom lett. Nagyon rég nem ettem ilyen finom csokitortát, vagyis tulajdonképpen csokis piskóta...némi extrával. Az eredeti, BBC recept szerinti teljes adagot tettem a sütőporból és a kakaóporból (amúgy véletlenül, de nem érzem benne soknak egyiket sem, úgyhogy így marad :D), a többi hozzávaló mennyisége változatlan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése