2014. április 6., vasárnap

Vörösboros-vörös áfonyás kenyér

Pár hete láttam a Pékműhely képét a fb-on, utána Limaráét is...azóta motoszkál bennem a gondolat, de valahogy nem mertem nekikezdeni. Most is csak óvatos duhaj voltam, mert fél adagból készült, hogy ha nem sikerül, akkor ne kelljen sokat kihajítani....:)) Receptet viszont nem találtam a kenyérhez, így elkezdtem kutakodni a neten....igen ám, de kb. 2 receptet találtam, ott is egyik a másik forrása volt...és ráadásul annyira megbonyolítva írták le a receptet....ááá, egy pillanatra el is ment a kedvem tőle...aztán gondoltam egy merészet és elkezdtem kattogni, hogy akkor nekem van kovászom, van bor a hűtőben...liszt is egy pár kilónyi :D :D..........ja meg vörösáfonya is....hát akkor essünk neki:).


A kezdetektől kezdve fél adagban gondolkodtam, így alakultak a hozzávalók mennyiségei is.

Hozzávalók:
120 grammnyi aktív kovász (4 dkg rozsos kovász megetetve: 4 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt+4 dkg vörösbor)
6 gr friss élesztő
15 dkg BL80 kenyérliszt
5 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
1 kk só
1 evőkanál olívaolaj
fél csomag aszalt, szárított vörös áfonya
kb. 1,2 dl víz
kb. 0,5 dl vörösbor

Arra gondoltam, hogy az alvó kovászból kiveszek 4 dekányit, ezt megetettem 4 dkg teljes kiőrlésű rozsliszttel és 4 dkg vörösborral, letakartam, bedugtam a mikróba, és békén hagytam...néha ránézegettem...de nem akarta az igazságot, vagy csak én nem láttam, vagy türelmetlen voltam...nem is tudom már....de nem láttam, hogy bugyborékolni kezdett volna...így egy nagyon picinke (tényleg kicsi, kiskörömnyi) élesztőt belemorzsoltam és elkevertem jól...visszatakartam és ment vissza a mikróba éjszakára. Reggelre egész jól nézett ki... Hozzáadtam a többi hozzávalót, a dagasztógép szépen elvégezte a dolgát, megkelesztettem a tésztát, félidőben kicsit megmozgattam, átgyúrtam finoman. Miután megformáztam,


ráborítottam a kelesztőtálat, begyújtottam a sütőt, kb. 230 fokra melegítettem elő, frissen forralt vizet tettem az aljába egy hőálló tálban. Kb. 15-20 percet pihentek a kenyérkék, majd mentek be a sütőbe, még kicsit kinyitottam az ajtaját és spricceltem némi vizet be, aztán gyorsan becsuktam, hogy bent is maradjon kis gőz azért....:). Miután szépre sült, rácson hagytam kihűlni, nem spriccelgettem, mert nem akartam a lisztet lemosni róla, olyan szép! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése