2014. április 3., csütörtök

Almás-diós virlice

Volt egy zacskónyi diótöltelékem, amit ma mindenképpen fel kellett használnom. Boiskámtól kaptam tegnap egy nagy zacskó almát....már tegnap kattogtam rajta, hogy valami almás-diós valamicsodát kéne sütni....kelt tésztásat....ezt a formázási módot egy török blogon láttam, ott az acma tésztájába sós töltelék került. Én mindenképpen édeset szerettem volna, olyat, amit akár vacsorára is lehet enni egy pohár tejjel:). Szóval így született a VIRLICE.:) A névnél én arra gondoltam, nevezzük almás-diós virágnak...erre apa mondta, hogy inkább virlice legyen: vir=virág, a lice meg olyan kis népies hangzású :D :D.


Hozzávalók:

- 2 dl főzőtejszín
- 1 pohár kefir (szerintem olyan 150 grammos lehetett...)
- 500 gramm finomliszt (de lehet akár fele-fele arányban rétes- és finomliszt)
- 10 dkg vaj reszelve
- 3 evőkanál cukor
- 1 csipet só
- 2 dkg élesztő
- 1 egész tojás, 1 tojásfehérje


Előfordulhat, hogy kell pici liszt bele még, mert különböző méretűek ezek a fránya kefirek....

almás-diós töltelék:

- darált dió (nekem most egy zacskónyi volt, 250 gramm)
- megtisztított alma reszelve (öt-hat normál méretű)
- cukor ízlés szerint
- 1 citrom reszelt héja
- 1 evőkanál citromlé (vagy ízlés szerint)

+ tojásmáz a teteje megkenéséhez (1 tojás sárgája + 1 evőkanál tej)

A hozzávalókat a dagasztógép üstjébe mérem, és kidolgoztatom a tésztát. Nagyon finom, selymes, nem kemény, de nem is ragadós lesz a tészta. Kelesztőtálba teszem, és hagyom megkelni (nagyjából fél-háromnegyed óra szerintem). Ha megkelt, akkor kis gombóckákat formázok belőle (ebből a tésztából konkrétan 14 db nagyjából egyforma méretű gombóc lett, kisülve pont megfelelő méretűek:). Szóval a kis gombócokat tíz percig pihentetem tiszta konyharuha alatt, majd egyenként kilapogatom, megtöltöm a töltelékkel és óvatosan összecsippentgetem úgy, hogy aztán gombócot formálhassak belőle...a csipkedésekkel - amik amúgy szépen össze tudnak nőni (és ez nekünk jóóóó) - lefelé egy sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, letakarjuk és még 30 percet pihentetjük.
A sütőt 200-220 fokra előmelegítjük. A gömböckéket kissé meglapítjuk és öt-hat helyen (egyforma távolságra) bevágjuk ollóval, megkenjük a tojásmázzal és már mehet is a sütőbe.
 Időt azért nem mondok, mert mindenkinek más az ízlése, ezért inkább úgy írom, hogy süssük szépre! Ha kész, akkor tegyük rácsra, szórjuk meg porcukorral és fogyasszuk egészséggel vagy tegyük a gyereknek másnap a tízórais dobozába!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése