2014. április 18., péntek

Lenmgaglisztes gofri levendulás sárgabaracklekvárral

A KataFakanala fb oldal felhívásának és a Batha-Porta felajánlásának köszönhetően részt vehettünk egy kis játékban. Regisztráltunk az e-mail címünkkel és vártuk, hogy a szerencsés Kanálkák közt lehessünk, akik kipróbálhatják a Batha-Porta maglisztjeit. A feladatunk csupán az volt, hogy amiket készítünk a lisztekkel, dokumentáljuk és írjunk egy kis szösszenetet róluk.

Az ELSŐ magliszt, amit kipróbáltam, a lenmagliszt volt. Használtam már más lenmaglisztet, de az finomabb őrlésű és világosabb volt...ez kicsit darabosabb, sokkal élénkebb színű - és ez nagyon tetszik nekem!!! Látszik, hogy finom, friss őrlésű. 


A lenmagliszt készítése során a lenmagból először hidegen kipréselik az olajat, ezután finom lisztté őrlik. A lenmagliszt egy magas rost-, fehérje-, vitamin- és ásványianyagforrás. Fehérjetartalma miatt vegetáriánusoknak is ajánlott, alacsony szénhidrát- és zsírtartalma miatt pedig fogyókúrázók, paleozók, Atkins-diétát folytatók is beépíthetik az étrendjükbe.Mivel hashajtó hatású is, székrekedéses tüneteket is kezelhetünk vele. Sokféleképpen felhasználható. Sűríthetünk is vele, mivel nagy mennyiségű folyadékot és zsiradékot tud felvenni. Sütés során a megadott lisztmennyiség egy része helyett használjunk lenmaglisztet, hogy javítsuk ételeink beltartalmi értékét. Ha ezt tesszük, több folyadékra lesz szükség, mint amennyit a receptek írnak. A lenmaglisztet tartalmazó péksütemények, kenyerek gyorsabban barnulnak. A lenmagliszt a szervezet megtisztítását is elősegíti.

És akkor az én szuperfinom, legtutibb gofrireceptem hozzávalói:

- 250 g rétesliszt (BFF55)
- 190 g finomliszt (BL55)
- 60 g lenmagliszt
- 170 g cukor
- 1 tasak sütőpor
- 1 tasak vaníliás cukor
- 6 db tojá
- 250 g VAJ
- 500 ml tej

A hozzávalókat egy mély tálban egy kézi habverő segítségével keverjük alaposan el, melegítsük a gofrisütőt be jól és süssük ki a gofrikat. Ebből a mennyiségből rengeteg lesz, úgyhogy lehet, hogy elég a fél adag is...bár, ha a gyerekek ráugranak, akkor inkább legyen teljes adag mégis....

Én nagyon szeretem mindenféle liszttel dúsítani, feldobni a mindennapi kenyereinket, péksütijeinket, stb. Szerintem ez a 60 g lenmagliszt pont elég volt ehhez a mennyiséghez, igaz, többet nem is mertem tenni bele, nehogy elrontsam...:). Éppen egy picikét lehet szerintem érezni, hogy más liszt is van benne, és hát a látványa szerintem csodálatos, mert látszanak a kis héj-/magdarabok kicsit, és valami csodálatos színt ad a tésztának. Sütés után meghintjük porcukorral és levendulás sárgabaracklekvárral (vagy mással is akár - természetesen) kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése