2014. július 19., szombat

Kaisersemmel - Császárzsemle


Kismillió császárzsemle receptet próbáltam már, egyik sem volt rossz, de valahogy mégsem volt olyan íze, mint ahogy azt én szerettem volna. Nem tudom megmondani, hogy pontosan mit is hiányoltam belőlük, de valamit nagyon keresek. Most ismét kipróbálok egy receptet, kíváncsi vagyok az eredményre :). Ha jól sikerül, akkor majd láthatjátok Ti is ezt a posztot.

A receptet itt találtam, kicsikét módosítottam rajta - természetesen.

Hozzávalók:

Előtészta/gyorskovász:
- 10 gr FRISS élesztő
- 135 gr víz
- 150 gr finomliszt

Fentieket keverjük el egy tálkában (galuskasűrűségű tésztát kell, hogy kapjunk), majd takarjuk le és hagyjuk egy órát állni a konyhapulton.
Az egy óra elteltével a gyorskovászhoz keverjük még a következőket:

- 350 gr finomliszt
- 10 gr só
- 20 gr disznózsír vagy VAJ
- 150 gr víz

A dagasztógép segítségével készítsük el a zsemle tésztáját, és fél órát pihentessük letakarva. Kb. 80 grammos darabkákra osztjuk, kicsit pihentetjük, hogy könnyebb legyen formázni. Gömbölyítjük mindegyik darabot, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket, majd a zsemlemintázót belenyomjuk mindegyikbe.

 
 

 Tiszta konyharuhával letakarjuk a zsemléket, és nagyjából 30-40 percig kelesztjük még, félidőben bekapcsoljuk, előmelegítjük a sütőt 250 fokra, alulra egy hőálló tálban vizet teszünk, valamint a zsemléket is alaposan bespricceljük, mielőtt a sütőbe kerülnek. Süssük jó gőzös sütőben 10 percig, majd engedjük ki a gőzt (nyissuk ki a sütőajtót), vegyük ki a vizes tálat is, és további 10 percig süssük még gőz nélkül ezen a hőfokon, majd csökkentsük a hőmérsékletet 220 fokra az utolsó 5 percre. Ha elkészült, tegyük rácsra és spricceljük le hideg vízzel a zsemléket, hallgassuk, ahogy pattog, cserepesedik :).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése