2014. július 29., kedd

Házi Pékek Ünnepi Kenyere - 2014.


Megsütöttem én is - immár másodjára - ezt a finom kis kenyérkét. Receptet Limaránál találtok hozzá, itt.

Persze én ismét máshogy készítettem kicsit...:D. Most eleve fél adagot sütöttem, és kovásszal készült öregtésztát adtam a BL80 kenyérliszthez...ja, a belsejébe került lenmag-szezámmag-napraforgómag keveréke és kalciton (zabkorpa és szezámpehely keveréke), és csupán a tetejét szórtam meg mákkal. És még valami, tej helyett vízzel készült. Amúgy szinte...majdnem... :D :D 

Hozzávalók, ahogy én módosítottam Limara receptje alapján:

- 13 dkg kovásszal készült öregtészta
- 25 dkg BL80 kenyérliszt
- 1 tk só
- 1 ek olaj
- magkeverék a tésztába
- mák a szóráshoz
- kb. 150-170 ml víz (attól függ, hogy milyen sűrű a kovászos öregtésztánk, ill., hogy milyen lisztet használunk), szóval csínján bánjunk vele, fontos, hogy szép, feszes, rugalmas tésztánk legyen, ne ragadjon
- 2 ek kalciton

Az összes hozzávalót a kenyérsütő üstjébe mérjük, és kidolgoztatjuk jól a tésztát.
 
Kelesztőtálba tesszük, húsz perc után átmozgatjuk kissé, majd újabb 15 percig pihentetjük. Ezután kétfelé vesszük a tésztát, hurkákat sodrunk belőlük, és zopf fonással megfonjuk a kenyerünket. Beletesszük a sütőtálba, aminek a fedelét a további 30 perces pihenő  idejére kissé bespricceljük. A sütőt 230 fokra melegítjük elő, mielőtt a kenyerünket beletennénk, alaposan spricceljük meg, szórjuk meg mákkal a tetejét, tegyük rá a sütőtál fedelét, és mehet is be a sütőbe. Kb. 15 perc után vegyk vissza a hőfokot úgy 210-200 fokra, és süssük még kb. 30 percig (vagy amíg szép - nekünk tetsző - lesz). Vegyük ki, tegyük rácsra és spricceljük le hideg vízzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése