2014. május 10., szombat

Az én sajtosom...

Holnapra kértek tőlem valami sósat v. édeset egy kis ünnepségre. Kínlódtam egész nap, hogy mit is süssek...és ahogy a konyhában ténferegtem (azon a kevés négyzetméteren...) ebédkészítés közben, megláttam a konyhaszekrény ajtaján Limara sajtos száljának a receptjét. Gondoltam, akár neki is állhatnék majd ebéd után :). Aztán kiderült, hogy nincs itthon tejföl. Nem estem kétségbe, hanem felmértem a terepet, hogy mi van itthon, és módosítottam a receptet :D.



Hozzávalók:
- 1 kg finomliszt (kb. 30 dekányi az rétesliszt volt, mert lusta voltam új finomlisztet kibontani)
- 4 tk só
- 40 dkg kacsazsír
- 2 tojás
- 200 ml 30% habtejszín + valamennyi tej
- 2 dkg élesztő
- 10 dkg reszelt parmezán
 
tetejére: 
- 1 tojás 
- reszelt sajt
- szezámmag
- mák
 
A dagasztógép üstjébe mértem mindent (a reszelt parmezánt is!!!), nagyjából kikevertettem a tésztát, aztán kézzel jól átgyúrtam. Kb. 15 percig pihent. A sütőt bekapcsoltam és kb. 200-220 fokra előmelegítettem. Enyhén lisztezett felületen elég vékonyra nyújtottam, megkentem a felvert tojással és megszórtam a tetszőleges magokkal vagy a sajttal, majd egy derelyevágóval vékony csíkokra vágtam, és sütőpapírral bélelt tepsire tettem és már ment is a sütőbe :). Kb. 10-15 perc alatt szépre sült, vigyázzunk, mert hamar megéghet...!!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése