2014. április 19., szombat

Szőlőmaglisztes tészta

A KataFakanala fb oldal felhívásának és a Batha-Porta felajánlásának köszönhetően részt vehettünk egy kis játékban. Regisztráltunk az e-mail címünkkel és vártuk, hogy a szerencsés Kanálkák közt lehessünk, akik kipróbálhatják a Batha-Porta maglisztjeit. A feladatunk csupán az volt, hogy amiket készítünk a lisztekkel, dokumentáljuk és írjunk egy kis szösszenetet róluk.

A HARMADjára kipróbált magliszt a szőlőmagliszt volt. Talán nem túlzás azt állítani az antioxidánsokról, hogy a világon az egyik legnagyobb mennyiségben a szőlőmagokban vannak jelen. Kevésbé alakulnak ki gyulladásos betegségek, kiemelten fontos szerepe van azonban e mellett az érrendszert felépítő szövetek egészségének megőrzésében, és úgy védi a szívet, hogy csökkenti a magas vérnyomást, illetve a káros koleszterin szinttel is könnyedebben leszámol társaival szemben. Mivel a szőlőmag egészben vagy csak simán szétrágva nem tudja kifejteni jótékony hatását, ezért összeőrlik, amivel a benne rejlő hatóanyagok a felszínre kerülhetnek. Beletehetjük joghurtokba ,kenyértésztába  és müzlihez egyaránt.Kozmetikumnak sem utolsó. laugh Sőt ....bőrradírként egy kis mézzel,kevés vízzel (nem lehet forró ,csak meleg) pár  csepp szőlőmagolajjal összekavarva kiváló házi natúr kozmetikumot kapunk melytől puha bársonyos tapintású lesz bőrünk. 


Keverhetjük joghurtba, meleg italokba, vagy akár a müzlire is szórhatjuk. Ha sütéshez használjuk, a felhasználandó liszt körülbelül 3-5%-át tegyünk a liszthez. Az ajánlott napi adag 1 teáskanál, ne lépje ezt túl!

Ugye tudjuk, hogy a házi tészta úgy készül, hogy egy felvert tojáshoz adunk 10 dkg lisztet és 1 csipet sót. Nos, én nagy bátran a 10 dekát átértelmeztem úgy, hogy 5 dkg liszthez (én spec. réteslisztet használtam) 5 dkg szőlőmaglisztet adtam. Össze is gyúrtam a tésztát, egész jó volt, kicsi vizet kellett adni hozzá még, tényleg csak pár cseppet....elő is kaptam a masinát, a jó öreg Marcato-t, és elkezdtem nyújtani...többször hajtogatni...nyújtani....na, itt kiderült, hogy vagány próbálkozás volt fele mennyiségű szőlőmaglisztet használni....porladt szét a tésztánakvaló....nem lehetett nyújtani sem. Nosza, goyrsan behajítottam a késes aprítómba a szétmorzsolt tésztát, mellétettem még egy tojást, 10 dkg lisztet és egy csipet sót. Elindítottam a gépet, pár csepp víz hozzáadása után tök jó kis tésztám lett. Kicsit pihentettem és utána már ment is minden, mint a karikacsapás, gyönyörű szép tésztát nyújtottam és vágtam.

Tehát a hozzávalók:
2 db tojás, 15 dkg rétesliszt (vagy akár finomliszt is), 5 dkg szőlőmagliszt, 2 csipet só és némi víz



És ha már elkészült ez tészta, akkor főzzünk hozzá egy jó kis vörösboros malacpörköltet, és adjunk mellé jófajta savanyúságot!

Tapasztalatok: a szőlőmagliszt nincs olyan finomra őrölve, így azért érezhetők jócskán a szemcsék evés közben, ami kicsit zavaró. Ízében nem érezni a szőlőt, a színét egész szépen tartja :), mondhatnám meglepően szépen :).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése