2014. március 2., vasárnap

Zsemle tízóraira

A tegnapi kenyérkét ma vacsira megesszük, így nem maradna holnapra a gyerekeknek, ezért úgy döntöttem, hogy gyorsan sütök egy adag zsemlét. Rozslisztes öregtésztám van itthon, úgyhogy az került a többi hozzávalóhoz és még egy kis rozsliszt. A kiindulópont Limara zsemléje volt. Én a burgonyapelyhet és az aszkorbinsavat teljesen elhagytam, és cukorból is csak fél kanálkával tettem bele, és a lisztből öt dekányit lenmagliszttel helyettesítettem.

Zsemle tésztája:
- 3 dl víz
- 2 tk. só
- csipet aszkorbin
- 2 ek. olaj
- 20 dkgöregtészta
- 45 dkg BL 80 liszt
- 5 dkg lenmagliszt
- 1 tk. cukor
- 1,5 dkg élesztő

Az egészet a dagasztótál üstjébe mértem, és jól kidolgoztattam a tésztát, majd kelesztőtálba tettem, és hagytam megkelni. 8 kis gömböckét formáztam, konyharuha alatt 10 percet pihent, majd újból gömbölyítettem őket, és ekkor már mentek a sütőpapíros tepsire. A sütőt kb. 220 fokra előmelegítettem, kis jénaiban vizet is tettem be, hogy legyen némi gőz...majd a zsemléket alaposan lespricceltem hideg vízzel és úgy toltam irtó gyorsan a sütőbe. Amikor kész volt, akkor rácson hagytam őket hűlni, kicsit a kivétel után is megspricceltem még vízzel....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése