2014. március 29., szombat

Rozskovászos kenyér

Tegnap elfogyott az öregtésztám, így este a hűtőben alvó kovászból kivettem egy adagot, megetettem, és ment a mikróba lefedve....reggelre ilyen lett:


Na, és akkor a hozzávalók:

Az aktív kovászhoz:
Az éppen alvó kovászunkból kiveszünk 7-8 dekányit és 10 dkg rozsliszttel és 10 dkg vízzel alaposan elkeverünk, betakarjuk celofánnal és betesszük a mikróba, hogy egész éjjel egyenletes hőmérsékleten legyen.

A kenyérhez:
- az összes aktív kovász
- 50 dkg kenyérliszt
- 2 tk só
- kb. 3 dl víz
- 2 evőkanál olaj

A dagasztógép remekül elvégzi helyettünk a dagasztást :D, így ne féljünk használni a masinát! Kb. 2 órát pihentetem, kelesztem. Deszkára borítjuk, óvatosan megformázzuk és mehet is a sütőtálba, bár én most tepsin sütöttem (maradhattam volna inkább a sütőtálnál...), lefedjük (megspricceljük kis vízzel, majd sütés előtt is vizezhetünk még kicsit) és még hagyjuk állni 2-3 órán keresztül. 230 fokra előmelegített sütőbe tolom és szépre sütöm (nagyjából 40-50 perc). Ha kész, rácsra teszem hűlni, megspriccelem hideg vízzel. És elvileg szépen kirepedezik...nekem most nem repedezett, nem cserepesedett, de nem bírtam kivárni, és langyosan megvágtam...megérte :)))))))))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése