2014. március 20., csütörtök

Kovászos-élesztős kenyér

Amikor frissíteni kell a kovászt, akkor egy részét mindig ki kell hajítani. Vagyis kellene. Én mindig megsajnálom, és egy kis műanyag csalamádés vödörben gyűjtögetem, mindig megkeverem és visszateszem a hűtőbe :D. Tegnap este ebből a vödörkéből vettem ki kb. 8 dekányit, megetettem 10 deka kenyérliszttel és 10 deka vízzel, összekevertem alaposan és betettem a mikróba, hogy szép egyenletes levegőn legyen. Reggelre csodaszépen felfutott:), bugyborékolt, habosodott.............és akkor gondolkodtam, hogy milyen kenyeret is csináljak....és Ő követte a gondolatot :D.

Hozzávalók:
- az előző este megetetett összes kovász
- 8 gr friss élesztő
- 490 gr BL80 liszt
- 2 ek (10 gr) lenmagliszt
- 2 ek burgonyapehely
- 2 ek olaj
- 2 tk só
- 2 tk tönkölykorpa
- kb. 2,5-3 dl víz

A hozzávalókat a dagasztógép üstjébe mérjük és hagyjuk, hogy a masinánk jól végezze a dolgát. A tésztát kelesztőtálba tesszük, és mehet a hűtő aljába, legalább négy órányit. Kivesszük, átgyurmázzuk, kiütögetjük a levegőt, megformázzuk, lisztezett konyharuhával bélelt kosárba tesszük az aljával felfelé, betakargatjuk és visszatesszük a hűtőbe. Kb. 3-4 órát megint pihentetjük, majd sütés előtt nagyjából fél órával elővesszük, sütőlemezre tesszük, bevágjuk, letakarjuk. 230 fokon kezdjük sütni, alulra tehetünk be egy tűzálló tálban vizet (én előre felforralom és úgy öntöm be, hogy már eleve gőzölögjön :D :D). Addig sütjük, amíg szép piros nem lesz (nem néztem az órát, de egy idő után az illatán is lehet érezni, hogy most már gyakrabban kell ránézzünk, hogy mikor lesz kész. Finom ropogós lett a héja, a tetejét kicsit hosszabban vágtam be, mint kellett volna, kicsit széthasadt ott, a belseje meg finom pihe-puha lett! :) A lenmagliszt gyönyörű színt ad neki!



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése