2014. március 18., kedd

Kifli - kicsit másképp

Tegnap megetettem a második kovászt, és a maradékot ottfelejtettem a pulton a tálban....de persze, hogy ne menjen pocsékba, kipróbáltam, hogy milyen ebből a kifli. :))) Egy kis élesztős rásegítés azért volt, de minimális, csak annyi, amennyi az öregtésztás dolgoknál szokott lenni.

Hozzávalók:
- 500 gr BL80 kenyérliszt
- 2 ek tönkölykorpa
- 16 deka maradék kovász, ami etetésből adódóan kihajításra ítélt volt, de én megkegyelmeztem neki, és ami majdnem egy napot a pulton felejtődött....
- 1 dkg friss élesztő
- 2 tk só
- 2 ek olaj
- 1 pohár joghurt (natúr)
- kb. 2 dl víz (lehet, hogy kevesebb, nem mértem, csak úgy öntögettem egy pohárból)

A hozzávalókat a dagasztógépbe tesszük, és hagyjuk, hogy elvégezze a dolgát :). Kelesztőtálba tesszük a tésztát, és hagyjuk megkelni. A gyúródeszkára borítjuk, nyolc egyenlő gombócot formálunk, amiket kicsit pihentetünk. Csepp, majd háromszög alakúra nyújtjuk és kiflinek tekerjük fel, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket, letakarjuk konyharuhával és kb. fél órát pihentetjük még. A sütőt 200-220 fokra melegítjük elő, és egy tűzálló tálban vizet is teszünk alulra. Mielőtt a sütőbe toljuk a tepsit, alaposan megspricceljük vízzel és megszórjuk magokkal. A kifliket szépre :) sütjük és jó étvággyal megesszük :)!

Hihetetlenül ropogós lett kívül, belül pedig finom, puha :). Nem is kell hozzá más, mint finom, friss vaj :).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése