2014. február 25., kedd

Török zsemle (Acma) 2.


Azért csak kettes számú, mert az a RECEPTEM, ami alapján tavaly májusban egy meseszép török zsemlét csináltam, jelenleg nem fellelhető különböző honlap-problémák miatt a régi oldalamon :(. Így hát vad kutatómunkába fogtam tegnap éjjel, és egy csomó finom török péksüti mellett ráakadtam erre a zsemle receptre is, ami szinte megközelíti az 1-es számút, de a tésztája kicsit más ízű...talán a több olajtól...vagy a meleg tejtől...nem is tudom, mindenesetre a formázás nem ment úgy, ahogy ANNÁL, de szerintem klassz tízóraik lesznek holnap belőlük...:).

És akkor a hozzávalók és az elkészítés:

1 csésze meleg tej
1
csésze víz
1
csésze (repce)olaj
1 evőkanál cukor
1 teáskanál só
2.5 dkg friss élesztő
és annyi liszt, amennyit felvesz és szép, ruganyos tésztát kapunk, miután a dagasztógép jól végezte a dolgát. Én lemértem ezt "amennyit felvesz" mennyiséget, nálam ez 70 dkg volt. A csészékbe pedig kb. 2-2,5 dl tej/víz/olaj került. Szóval a dagasztógépbe tesszük az összes hozzávalót és megdagasztatjuk a masinával, tálba tesszük és langyos helyen kelni hagyjuk. Miután megkelt, kb. 10 dekás gombóckákat formázunk, letakarva 5-10 percig állni hagyjuk. Ezután kézzel kilapogatjuk vékonyra, ovális formára, megkenjük a felolvasztott vajjal (amibe kicsi olívaolajat csurgattunk), feltekerjük, mint a bejglit és koszorút formálunk belőle. Orrán-száján folyni fog a vaj belőle, de mi ezzel ne foglalkozunk, max. csak annyira, hogy a ruhánk ne legyen olyan....A kis koszorúkat tegyük sütőpapírral bélelt tepsire, fedjük le tiszta konyharuhával és 20-30 percet pihentessük. Előmelegített sütőben (kb. 200-220 fok) nagyjából 20-25 percig sütjük (kinek milyen a sütője, és mennyire pirosan szereti); rácsra tesszük, hagyjuk kihűlni és finom szendvicseket készítünk belőle.:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése